Tuesday, December 30, 2008

-GEMUK???? salah keww-


-januari 1999-

Aduhai....pindah sekolah lagi...penin tol kapla aku...asyik2 pindah sekolah...dah r aku nie jenis malas nk tegur owng.nanti kalu aku tak tegur kater aku sombong plak..ahhhhhhh!!! pwrsetankan semua tue yang penting aku happy.....

8.00 pg-aku dibawa oleh kerani ke pejabat sekolah ku...disini kulihat suasana nya berlainan dgn sekolah lamaku...semuanya melayu...tapi yang paling penting senua pelajar dsitu melihat aku...agaknyew x pernah jumpa orang kot...JAKUN...ekekeke...tapi semua tue aku pinggirkan yang penting aku perlu tahu di mana aku akn ditempatkan....
Setelah sessi interview bersama pengetua selesai...aku ditempatkan di kelas ke-3....aku tak kisah as long as aku cpt2 dpt masuk ke kelas bukan pew malas nak dgr celoteh ntah paper dr pengetua... setibanya aku dikelas tiba2 aku terdengar suara teriak..."OOOOOOIIIIIIII....!!!!! ADA BUDAK BARU R BEB........MACAM DORAEMON....". Pergh.....kuang ajor betol dak2 nie...mentang2 r aku nie besau...ko nk menghina aku plak....siot betol...takpe2 siap r kowang aku kerjakan nanti....

10.00 pg- KRINGGGGGGGGGGGGGG.... yes! yes! rehat...akhirnya dapat gak aku kuar dari kepompong kelas nie...tapi ada mslah plak...xda member aku nk ajak kua mkn...hish...aku leh luper plak nk kenal2 ngan dak kelas aku...tue la sombong g.... PAK!!!!...adehsia...kuang asam tol...saper plak yg tepuk blakang haku nie...badigol tol....baru nk wehat2 jap...
"assalamualaikum...awk pelajar baru kelas saya kan? tak g rehat kew?"...."nak g gak tapi xda kawan.lagi pown saya tak tau area sek...tue yg saya duduk kat cni jew....awak tak g rehat?"..."nak g rehat la nie...jom lah rehat dgn saya...".."boleh jugak"

-Beberapa bulan KEmudian-
"Wei haku dgr tahun depan...sesaper keputusan pekse yang cemerlang pindah kelas pandai beb...tapi yg besnyew dak2 laki kart dlm kelas tue emcem2 beb...untung tol saper yg dapat tue....woi...mia! ko tak nak msuk kelas pandai tue kew? maner tau dpt pikat pakwe kart situ...hehehe..!"..."ko nie lahabau betol...perli haku la tue..mentang2 r haku nie xda ruper...gemuk...kutuk haku plak....aku jotos kang...baru tau"...."ahakz wilex r...haku guwau jew..."

-2000-

awini genap 2 tahun haku sekolah kart cni...mcm2 peristiwa aku alami...kena ejek r...kena buli r...tapi bukan haku yg buli dowang tp haku yg kna buli...SIOT tol...tapi takpe janji rock..
yang bes nyew aku di naikkan ke kelas atas...iaitu kelas yang diidamkan oleh membe2 aku yg pasan cantik sgt....opppsss!!! terlepas ckp plak....
First time haku msuk ke kelas baru tapi xda pown yg istimewa berbanding ngan kelas dahulu...bosan plak...ye r nk kna cari kawan baru g...itu lah perkara yg paling haku benci...nk xnk kna gak meramahkan diri haku nie...
fulamak!!!!! encem gak mamat tue....manis jew owang nyew..hish!!! haku nie melebih plak...
tapi kan memang manis pown owang nyew...hehehe....haku nie suke gak tgk owg tapi pada pandangan haku la...dak laki nie mcm pendiam jew....lagi r haku suke usik...huhuhu...
setelah haku bermesra ngan dak2 kelas,satu awi tue mamat nie tegur haku...fulamak!!! TERUJA gak....ada gak mamat encem nak tegur haku...ekekeke....sejak dari tue lah haku rapat ngan mamat nie...haku panggil dia nazrin....cedap kan???? haku ni suka berkawan ngan laki dari pompuan bukan pew owang laki nie senang ckit nak guwau2...
haku suka kwn ngan nazrin coz dia sowang yg pemalu n pendiam tapi diam2 berisi coz olahragawan sekolah tau....just seowang yg low profile....dia yg byk bg support kart haku berkecimpung dlm dunia sukan....

dalam masa yang sama haku ada pasaan gak kart membe haku nie tapi haku tak ckp pown kart dia...bukan pew haku nie bukan lawa pown....mesti dia xnak kwn ngan haku g kalu tau pasaan haku yg sebenar...tue yg haku pendam perasaan jew...hanya seorang kawan haku,muadzam yg tau isi hati haku kat nazrin...
tetapi seringkali jugak dak2 kelas perli haku....dowang ckap haku nie tak layak berkawan ngan nazrin sebab haku nie gemuk n tak lawa....tersirap haku dgr...hina sgt kew haku nie di mata dowang???? hina sgt ke haku nie gemuk????????? tergamak dowang perkecilkan haku smpai begitu sekali......................sejak dari situ lah haku tak bertegur ngan nazrin...haku malu ngan diri haku sendiri......

-2001-

tahun nie adalah tahun penentu haku sama ada haku still stay kat sekolah nie atau tak....kalu boleh haku nak kuar dr kepompong yg penuh ngan kejian....aku blajar bersungguh2 n perkara yg paling sedih bg haku...haku bukan lagi mia yg dulu...yg mesra...semenjak peristiwa lepas,haku tak bertegur lagi ngan nazrin coz haku malu berdepan ngan dia....aku sedar aku siapa...dan haku sedar kekurangan dalam diri haku nie...akhirnya haku lulus n haku mengikut famili haku berpindah di sti daerah di melaka....

-5 tahun kemudian-

HMmmmmmmm....rindu plak zaman sekolah dulu....bila teringat blik,kelakar gak tp biler di ingatkan blik sakit hati dalam diri nie masih ada lagi...haku ingat g kater2 cercaan.kata2 perli dowang kat haku...DORAEMON...DORAEMON....sakit hati beb tapi skunk haku tak per terasa g coz haku dah berubah...satu awi tue haku terserempak ngan muadzam...mula2 dia tak kenal gak haku coz 5 tahun haku menghilangkan diri dr dia tanpa khabar berita...nak gelak pown ada gak...tapi haku wat2 steady jerk..huhuhuhu...dia tak cayer haku dah byk berubah....tak macam dulu...dah kurus...malam tue haku dpt satu msg...ntah sape plak yang sala anta msg kat haku nie...ruper nyew nazrin yg anta...nie mesti lahabau muadzam lahabau tue yg bg...siot jew tp bes gak...at least aku dpt contact blik ngan nazrin...dia dgr citer yg haku skunk nie dah berubah...dah tak macam dulu..gemuk...so haku pown jumper la dia esoknyew....esoknyew dia terkejut biler jumper haku...tak cam langsung haku...maklum ler dulu doraemon skunk dah shizuka...walau pape pown haku ingat lagi kater2 perli dia terhadap haku 5 tahun yg dulu..............










Monday, December 29, 2008

how to say i love u in 100 languages.....

Perfect Valentine - 10 LOVE Tokens

English - I love you
Afrikaans - Ek het jou lief
Albanian - Te dua
Arabic - Ana behibak (to male)
Arabic - Ana behibek (to female)
Armenian - Yes kez sirumem
Bambara - M'bi fe
Bengali - Ami tomake bhalobashi (pronounced: Amee toe-ma-kee bhalo-bashee)
Belarusian - Ya tabe kahayu
Bisaya - Nahigugma ako kanimo
Bulgarian - Obicham te
Cambodian - Soro lahn nhee ah
Catalan - T'estimo
Cherokee - Tsi ge yu i
Cheyenne - Ne mohotatse
Chichewa - Ndimakukonda
Chinese
Cantonese - Ngo oiy ney a
Mandarin - Wo ai ni
Comanche - U kamakutu nu
(pronounced oo----ka-ma-koo-too-----nu) -- Thx Tony
Corsican - Ti tengu caru (to male)
Cree - Kisakihitin
Creol - Mi aime jou
Croatian - Volim te
Czech - Miluji te
Danish - Jeg Elsker Dig
Dutch - Ik hou van jou
Elvish - Amin mela lle (from The Lord of The Rings, by J.R.R. Tolkien)
Esperanto - Mi amas vin
Estonian - Ma armastan sind
Ethiopian - Afgreki'
Faroese - Eg elski teg
Farsi - Doset daram
Filipino - Mahal kita
Finnish - Mina rakastan sinua
French - Je t'aime, Je t'adore
Frisian - Ik hald fan dy
Gaelic - Ta gra agam ort
Georgian - Mikvarhar
German - Ich liebe dich
Greek - S'agapo
Gujarati - Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon - Palangga ko ikaw
Hawaiian - Aloha Au Ia`oe
Hebrew
To female - "ani ohev otach" (said by male) "ohevet Otach" (said by female)
To male - "ani ohev otcha" (said by male) "Ohevet ot'cha" (said by female)
Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw
Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong - Kuv hlub koj
Hopi - Nu' umi unangwa'ta
Hungarian - Szeretlek
Icelandic - Eg elska tig
Ilonggo - Palangga ko ikaw
Indonesian - Saya cinta padamu
Inuit - Negligevapse
Irish - Taim i' ngra leat
Italian - Ti amo
Japanese - Aishiteru or Anata ga daisuki desu
Kannada - Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan - Kaluguran daka
Kiswahili - Nakupenda
Konkani - Tu magel moga cho
Korean - Sarang Heyo or Nanun tangshinul sarang hamnida
Latin - Te amo
Latvian - Es tevi miilu
Lebanese - Bahibak
Lithuanian - Tave myliu
Luxembourgeois - Ech hun dech gaer
Macedonian - Te Sakam
Malay - Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
Malayalam - Njan Ninne Premikunnu
Maltese - Inhobbok
Marathi - Me tula prem karto
Mohawk - Kanbhik
Moroccan - Ana moajaba bik
Nahuatl - Ni mits neki
Navaho - Ayor anosh'ni
Ndebele - Niyakutanda
Norwegian
Bokmaal - Jeg elsker deg
Nyonrsk - Eg elskar deg
Pandacan - Syota na kita!!
Pangasinan - Inaru Taka
Papiamento - Mi ta stimabo
Persian - Doo-set daaram
Pig Latin - Iay ovlay ouyay
Polish - Kocham Ciebie
Portuguese - Eu te amo
Romanian - Te iubesc
Russian - Ya tebya liubliu
Scot Gaelic - Tha gra\dh agam ort
Serbian - Volim te
Setswana - Ke a go rata
Sign Language - ,\,,/ (represents position of fingers when signing 'I Love You')
Sindhi - Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux - Techihhila
Slovak - Lu`bim ta
Slovenian - Ljubim te
Spanish - Te quiero / Te amo
Swahili - Ninapenda wewe
Swedish - Jag alskar dig
Swiss-German - Ich lieb Di
Surinam - Mi lobi joe
Tagalog - Mahal kita
Taiwanese - Wa ga ei li
Tahitian - Ua Here Vau Ia Oe
Tamil - Nan unnai kathalikaraen
Telugu - Nenu ninnu premistunnanu
Thai
To female - Phom rak khun
To male - Chan rak khun
Informal - Rak te
Tunisian - Ha eh bak
Turkish - Seni Seviyorum
Ukrainian - Ya tebe kahayu
Urdu - mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese
To female - Anh ye^u em
To male - Em ye^u anh
Welsh - 'Rwy'n dy garu di
Yiddish - Ikh hob dikh
Yoruba - Mo ni fe
Zazi - Ezhele hezdege
Zuni - Tom ho' ichema


....cinta ini membunuhku....

video

Kau membuat ku berantakan
Kau membuat ku tak karuan
Kau membuat ku tak berdaya
Kau menolakku acuhkan diriku

Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Ku sadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

[Reff]
Kau hancurkan aku dengan sikapmu
Tak sadarkah kau telah menyakitiku
Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku

Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Ku sadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

Back to Reff

…. Wooo…Uuhh…Haaa…

Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku

Sunday, December 28, 2008

PJKN LANGKAWI...2007







....INSAN SEPI.....


Wajah siapa kurenung tika aku sendirian,

Gelisah jiwa saat terluka ku rebah dipinggir dunia,

Aku menoleh kilauan kenangan masa yg lalu;

Erti kehidupan ertinya kasih sayang,

Sebenarnya aku kehilangan..

Disebalik awan mendung yang berlalu,

Masih ada ruang ku bertemu,

Perjalananku yang azali sesuci salju rindu

Seluas lautan..

Kembara dalam kesyahduan,

Andainya ku terasa bagaikan ku bermimpi

Tapi sebenar yang nyata hakikatnya..

Sendiri aku menyendiri

Andainya aku pasti tuhan lebih mengerti

Perjalanan seorang hamba insan sepi..

.....mAHAl kiTA...


hmmm....i love u...mahal kita...wo she zhen de he ai ni....mizzz u....perlukah setiap ungkapan itu di dlm perhubungan seseorang???? ada sesetengah owang suke akn ungkapan itu TAPI ada setengah owang yg kater...ALAMAK aiiii....pe barang jiwang2 beb...x main r jiwang karat TApi setiap owang ada yg suke and ada yg tak suke...depends pada setiap individu...
...CINTA....
  1. orang kata cinta itu buta
  2. orang kata tanpa cinta x bermakna hidup kita
  3. sometimes ada org ckp cinta tu hanya membuang masa jerk..
  4. ada owang ckp cinta tu hanya lah satu kata2 yg sukar dimengerti.....
....macAm_MACam....
  • cinta yang ESA
  • cinta sejati
  • cinta Monyet
  • cinta buta
  • cinta EXpress
  • cinta sms
  • cinta kilat
> CINTA YANG ESA<

Cinta yang ESA adalah cinta yg hakiki...cinta yg akn kekal selama-lamanyer....sukar untuk mencari cinta yang esa...setiap manusia di lahirkan di alam FAna ini adalah untuk bertakwa kepada-NYa...tapi...biler kiter khianati cINTA yang ESa...bermakna kite mengecewakan cinta kiter....hmmmmm...sukar di mengerti cinta ini...

cuba kiter renungkan.....
  • orang perempuan bertukar lelaki
  • orang lelaki bertukar perempuan
  • menukarkan kejadian yang sedia ada
KENAPA??????????? kenapa kiter perlu lakukan semua itu?????? kerana kepuasan? kerana kehendak hati nurani kiter? atau kerana kita tidak sygkan diri kita? PERSETANKAN semua itu...apa guna kiter lakukan semua itu? maner cinta kita kpd DIA? Dia yg menjadikan kiter tapi kiter tak pernah hargai cinta-NYA kpd kiter...x malukah kita? Fikirkanlah.....

....CINTA SEJATI....
cinta sejati....cinta yg sukar dicari...cinta yang sukar di capai...cinta datang dan pergi bila-bila masa....bagi aku cinta sejati sukar tok di dapati...bagi seseorang cinta itu hanya 1 saja...cinta pada seseorang yang betul2 kita percayai...kita sayangi...bagi aku sukar untuk aku mencari cinta...tetapi bila kita sudah jumpa seseorang yang betul2 ikhlas mencintai kita baru kita sedar kehadiran CINTA YANG TULUS DAN IKHLAS....walaupun kita pernah melakukan kesilapan...melakukan kesalahan di masa lampau TAPI jika pasangan kita dapat memaafkan kita...itulah CINTA SEJATI KITA....