Tuesday, December 30, 2008

-GEMUK???? salah keww-


-januari 1999-

Aduhai....pindah sekolah lagi...penin tol kapla aku...asyik2 pindah sekolah...dah r aku nie jenis malas nk tegur owng.nanti kalu aku tak tegur kater aku sombong plak..ahhhhhhh!!! pwrsetankan semua tue yang penting aku happy.....

8.00 pg-aku dibawa oleh kerani ke pejabat sekolah ku...disini kulihat suasana nya berlainan dgn sekolah lamaku...semuanya melayu...tapi yang paling penting senua pelajar dsitu melihat aku...agaknyew x pernah jumpa orang kot...JAKUN...ekekeke...tapi semua tue aku pinggirkan yang penting aku perlu tahu di mana aku akn ditempatkan....
Setelah sessi interview bersama pengetua selesai...aku ditempatkan di kelas ke-3....aku tak kisah as long as aku cpt2 dpt masuk ke kelas bukan pew malas nak dgr celoteh ntah paper dr pengetua... setibanya aku dikelas tiba2 aku terdengar suara teriak..."OOOOOOIIIIIIII....!!!!! ADA BUDAK BARU R BEB........MACAM DORAEMON....". Pergh.....kuang ajor betol dak2 nie...mentang2 r aku nie besau...ko nk menghina aku plak....siot betol...takpe2 siap r kowang aku kerjakan nanti....

10.00 pg- KRINGGGGGGGGGGGGGG.... yes! yes! rehat...akhirnya dapat gak aku kuar dari kepompong kelas nie...tapi ada mslah plak...xda member aku nk ajak kua mkn...hish...aku leh luper plak nk kenal2 ngan dak kelas aku...tue la sombong g.... PAK!!!!...adehsia...kuang asam tol...saper plak yg tepuk blakang haku nie...badigol tol....baru nk wehat2 jap...
"assalamualaikum...awk pelajar baru kelas saya kan? tak g rehat kew?"...."nak g gak tapi xda kawan.lagi pown saya tak tau area sek...tue yg saya duduk kat cni jew....awak tak g rehat?"..."nak g rehat la nie...jom lah rehat dgn saya...".."boleh jugak"

-Beberapa bulan KEmudian-
"Wei haku dgr tahun depan...sesaper keputusan pekse yang cemerlang pindah kelas pandai beb...tapi yg besnyew dak2 laki kart dlm kelas tue emcem2 beb...untung tol saper yg dapat tue....woi...mia! ko tak nak msuk kelas pandai tue kew? maner tau dpt pikat pakwe kart situ...hehehe..!"..."ko nie lahabau betol...perli haku la tue..mentang2 r haku nie xda ruper...gemuk...kutuk haku plak....aku jotos kang...baru tau"...."ahakz wilex r...haku guwau jew..."

-2000-

awini genap 2 tahun haku sekolah kart cni...mcm2 peristiwa aku alami...kena ejek r...kena buli r...tapi bukan haku yg buli dowang tp haku yg kna buli...SIOT tol...tapi takpe janji rock..
yang bes nyew aku di naikkan ke kelas atas...iaitu kelas yang diidamkan oleh membe2 aku yg pasan cantik sgt....opppsss!!! terlepas ckp plak....
First time haku msuk ke kelas baru tapi xda pown yg istimewa berbanding ngan kelas dahulu...bosan plak...ye r nk kna cari kawan baru g...itu lah perkara yg paling haku benci...nk xnk kna gak meramahkan diri haku nie...
fulamak!!!!! encem gak mamat tue....manis jew owang nyew..hish!!! haku nie melebih plak...
tapi kan memang manis pown owang nyew...hehehe....haku nie suke gak tgk owg tapi pada pandangan haku la...dak laki nie mcm pendiam jew....lagi r haku suke usik...huhuhu...
setelah haku bermesra ngan dak2 kelas,satu awi tue mamat nie tegur haku...fulamak!!! TERUJA gak....ada gak mamat encem nak tegur haku...ekekeke....sejak dari tue lah haku rapat ngan mamat nie...haku panggil dia nazrin....cedap kan???? haku ni suka berkawan ngan laki dari pompuan bukan pew owang laki nie senang ckit nak guwau2...
haku suka kwn ngan nazrin coz dia sowang yg pemalu n pendiam tapi diam2 berisi coz olahragawan sekolah tau....just seowang yg low profile....dia yg byk bg support kart haku berkecimpung dlm dunia sukan....

dalam masa yang sama haku ada pasaan gak kart membe haku nie tapi haku tak ckp pown kart dia...bukan pew haku nie bukan lawa pown....mesti dia xnak kwn ngan haku g kalu tau pasaan haku yg sebenar...tue yg haku pendam perasaan jew...hanya seorang kawan haku,muadzam yg tau isi hati haku kat nazrin...
tetapi seringkali jugak dak2 kelas perli haku....dowang ckap haku nie tak layak berkawan ngan nazrin sebab haku nie gemuk n tak lawa....tersirap haku dgr...hina sgt kew haku nie di mata dowang???? hina sgt ke haku nie gemuk????????? tergamak dowang perkecilkan haku smpai begitu sekali......................sejak dari situ lah haku tak bertegur ngan nazrin...haku malu ngan diri haku sendiri......

-2001-

tahun nie adalah tahun penentu haku sama ada haku still stay kat sekolah nie atau tak....kalu boleh haku nak kuar dr kepompong yg penuh ngan kejian....aku blajar bersungguh2 n perkara yg paling sedih bg haku...haku bukan lagi mia yg dulu...yg mesra...semenjak peristiwa lepas,haku tak bertegur lagi ngan nazrin coz haku malu berdepan ngan dia....aku sedar aku siapa...dan haku sedar kekurangan dalam diri haku nie...akhirnya haku lulus n haku mengikut famili haku berpindah di sti daerah di melaka....

-5 tahun kemudian-

HMmmmmmmm....rindu plak zaman sekolah dulu....bila teringat blik,kelakar gak tp biler di ingatkan blik sakit hati dalam diri nie masih ada lagi...haku ingat g kater2 cercaan.kata2 perli dowang kat haku...DORAEMON...DORAEMON....sakit hati beb tapi skunk haku tak per terasa g coz haku dah berubah...satu awi tue haku terserempak ngan muadzam...mula2 dia tak kenal gak haku coz 5 tahun haku menghilangkan diri dr dia tanpa khabar berita...nak gelak pown ada gak...tapi haku wat2 steady jerk..huhuhuhu...dia tak cayer haku dah byk berubah....tak macam dulu...dah kurus...malam tue haku dpt satu msg...ntah sape plak yang sala anta msg kat haku nie...ruper nyew nazrin yg anta...nie mesti lahabau muadzam lahabau tue yg bg...siot jew tp bes gak...at least aku dpt contact blik ngan nazrin...dia dgr citer yg haku skunk nie dah berubah...dah tak macam dulu..gemuk...so haku pown jumper la dia esoknyew....esoknyew dia terkejut biler jumper haku...tak cam langsung haku...maklum ler dulu doraemon skunk dah shizuka...walau pape pown haku ingat lagi kater2 perli dia terhadap haku 5 tahun yg dulu..............










3 comments:

  1. hi ninie.. emmm... ak tau kesa lampau ko ni.. ak tau mist sede brade di tmpat ko dlu.. tapikan ak suke doremon.. atleast dia comel n hebat.. tol x? bek plak 2.. salu bantu nobita.. bg ak kn.. gmk ke kurus ke 2 sume xpntng.. yg pnting ati kite.. cm doremonla.. walaupun dia gmk.. ey.. xnkla pnggil gmk.. pnggil cmel.. walaupn cmel.. tapi dia sgt baik n penting tok nobita.. kn bes 2 jd doraemon.. sume perlukan kite..
    heheheh..
    semunya da belalu.. mase lpas ko da bwa byk perubahan tok dri ko.. ak bangga..
    yg pntng ko kne seda ko msih ad kawan2 len yg support ko xkesala ko gmuk ke krus.. cm akula.. hhahaaa.. pasan lak ek..
    yg pntng ad org yg masih syg ko.. :)

    ReplyDelete
  2. the point of view...

    1. x kesah lag gemok ke kurus ke...bg ak sama jerk.....first time ak setuju cakap sarah...x kesahpn yang penting hati ko tu bersih...

    2. kalau kurus hati busuk nak wt apa?..
    3. walau apapun saiz yang terjadi kat ho.huhuhu ak still jd member yang terbaik tuk ko..huhuhu

    ReplyDelete
  3. ala ninie..
    nape xde cite pasal kawan baik kau sorg yg comel2 tu..
    yg selalu pi kelas hikmah ptg2 dgn kau..
    smpai hati.. waaaa..
    pasal cite di ats, 'doraemon' tu adlh kwn baik aku mase dulu..
    xde pun aku anggap dia gemuk..
    pandai2 je 'doraemon' tu merendah diri..
    xpe3.. skrg dh kurus kn..
    pasni jgn mkn byk2.. mantain kurus..
    hik3.. ;p

    ReplyDelete